(Not:. E'de diyagramı başlangıcı ile birlikte okurken Bu model en iyi anlaşılabilir - Etkinlik)
(I) Algılanan Boyut:
Bir 'E' bir olay gerçek hayatta olur ve olay içerik veya mesaj 'M' (Man veya Makine) tarafından algılanır olduğunu. Sonra "M" "E1" olarak bilinen tarafından "E" mesajı algılar. E1 'E' gibi aynı değildir. Herhangi bir adam veya makine bütün olay algılar edemez ve olay (E1) sadece bir parçası algılar çünkü. Bu "Algısal Boyut" olarak bilinir.
Bu 3 faktör 'E' ve 'M' arasında içerir vardır.
- Seçim
- Bağlam
- Durumu
M (insan ya da makine) olay "E", tüm içeriği idrak edemez. Yani M seçer tüm olay ve diğerleri filtreleme gelen ilginç veya gerekli içerik. Bağlamda durumunda meydana gelir ve durumu 'M tutumu, ruh, kültür ve kişilik dayanmaktadır. (Için örneğin. Gazeteci olay mesajları algılar ve olay istenmeyen veya ilgisiz içerik filtre yüzden de bütün olay odaklanmak değil nasıl. Gazeteci düzenlemeleri için bu filtre içerik olarak gerçek olay içeriği gibi aynı değildir onun tutum, ruh hali ve kültürel arka plan veya basın politikaları) dayalı içeriği.
(Ii) boyut araçlar ve Kontroller:
E2 Burada M başkasına göndermek için E hakkında bir mesaj kaynağı olur çizilmiş ya da M. artified olan olay içeriğidir. M mesajı hakkında bir açıklama ya da sinyal oluşturur ve Gerbner onun Formu ve "SE2" olarak içerik olarak nitelendirdi. S (Sinyal veya Form) alır ve E2 (İnsanın içeriği). Burada İçerik (E2) yapılandırılmıştır veya (S) oluşan 'M' tarafından ve farklı şekillerde iletişim kurabilir ya da yapılandırılmış yolları dayalı.
M O kontrolü daha büyük bir ya da daha az bir derecesine sahip mesajı göndermek için kanal (ya da ortam) üzerinde kullanmak zorundadır. 'Kontrol' sorusuna iletişim kanalları kullanarak beceri M derecesi ile ilgilidir. Bir sözlü kanalı kullanarak, ne kadar iyi ise, o kelimeleri kullanarak? İnternet kullanıyorsanız, o yeni teknoloji ve kelimeleri kullanmada ne kadar iyi?
Bu süreç algılanan olaylar hakkında tabloların daha algıları (SE3, SE4 vb) olan diğer alıcıları (M2, M3etc.) Üzerine ekleyerek sonsuza kadar uzatılabilir.
Önemli Not:
Her düzeyde Mesaj değiştirilmiş veya değiştirilir.
Örnek:
Habercilik durumunda, E oldu ve muhabir (M) onun kanal yüksek TRP derecelendirme veya haber onun kanalı destekleyen özel parti artırmak olabilir sağlamak olabilir olayın belirli bir parçası (E1) seçer herhangi bir olay olabilir . Bu SE2 kitlelere bir orta ile gönderilir. Daha sonra izleyici mesajı (SE2) dağıtılmış ve o (M1) onun yorumu ile arkadaşlarına gönderir ve süreç devam ediyor.
kaynak:http://communicationtheory.org/gerbners-general-model/
0 yorum:
Yorum Gönder