Mikroblog nedir?
Mikroblog, en fazla 140 karakterden oluşan kısa mesajlara denir. Bu mesajlar, güncel bilgiler, ürün/servis bilgileri, kişisel mesajlar gibi çeşitli amaçlarla hem şirketler, hem de son kullanıcılar tarafından oluşturulabiliyor. Mikroblog, bilgisayarının başında uzun zaman geçiren yoğun insanlara ulaşmak ve onlara en kısa zamanda verilmek istenen mesajın verilmesi için etkin bir araç. Mikroblogları tanımlanan küçük bir grubun veya herkesin görebileceği şekilde yayınlamak mümkün olduğu gibi, SMS, IM, e-mail, MP3 ve internet gibi farklı yollarla paylaşmak da mümkün.
Mikroblog Sektörü
Mikroblog sektörü son derece yeni... 2006'larda ortaya çıkmış. Twitter, Jaiku, Pownce gibi şirketler Cisco ve Whole Foods gibi birçok büyük şirkete son kullanıcılarıyla buluşma ortamı yaratıyor. Şirketler, müşterilerine mikrobloglar aracılığıyla ürünler ve servislerle ilgili bilgi veriyor, değişikliklerden haberdar ediyor, şikayet ve isteklere cevap veriyor. Bu sayede, hem interaktif, direkt cevap alınan, hem de gönüllü çalışan bir platform kurulmuş oluyor. Tüm bunların yanı sıra, pazarlama maliyetlerinden kısmak mümkün hale geliyor.
Mikroblog sektöründeki en popüler servis, Twitter. Bir mikroblog sitesi olmasının yanında sosyal bir network. Diğer kullanıcılara tweet adı verilen kısa mesajlar yollanıyor, hem arkadaşlarından hem de kurumsal kullanıcılardan mesajlar ve güncel bilgiler alınıyor. Twitter mesajları, ABD, Kanada, Hindistan ve İngiltere dahilinde kısa kodlarla mobil ortamda 4 gateway’den alınabiliyor.
Nisan 2008’de, Twitter Japon kullanıcıları için Japonca servis çıkardı. Japonca servis lansmanının hemen akabinde, Japonca Twitter üzerinde kullanılan en yaygın ikinci dil oldu. Çin’de Twitter’ın taklitleri oluşmaya başladı.
Temmuz 2008 itibarıyla, 2 milyon 200 bin kullanıcıya ulaşan Twitter, San Francisco’da bir Ar&Ge projesi olarak başladı. Projenin arkasında olan Obvious şirketi, Twitter’ı şirket içi bir sistem olarak kullanırken, Ekim 06’da servis olarak lansmanı yapıldı.
Piyasaya çıkmasıyla, Twitter’ın popülaritesi hızla arttı. Mart 2007’de South by Southwest web ödülünü kazandı. Nisan 2007’de de Twitter, Inc olarak şirketleşti ve başına CEO olarak Jack Dorsey getirildi. Cisco Systems ve Whole Foods Market gibi büyük şirketler ürün ve servis bilgilerini bu yolla son kullanıcılara iletmeye başladılar.
Twitter’ın en büyük rakibi Jaiku. Finlandiya’da Şubat 2006’da kurulmuş bir şirket. Ekim 2007’de Google, Jaiku’yu satın aldı. Jaiku ismi, Japon haiku’larından (japon edebiyatında şiir türü) esinlenmiş. Jaiku, Phyton bazlı bir çerçeve olan Twisted dilinde yazılmış bir program.
Son dönemlerde sektör yeni mikroblog servisleriyle hareketleniyor. Digg’in kurucusu Kevin Rose tarafından çıkarılan Pownce adındaki servis, mikroblogları dosya paylaşımı ve etkinlik daveti gibi özelliklerle birleştiriyor.
Spoink ve Plurk gibi servisler multimedya mikrobloglaşmayı geliştiriyor. Blog; podcast, telefon ve SMS’i entegre ediyor ve mobil ses, video ve resim formatlarını destekliyor. Plurk zengin bir arayüz sağlıyor ve yatay bir zaman eğrisi ile uzaysal boyutu mikroblog’un içine taşıyor.
Rakawa projeleri, mikroblog’u bambaşka bir düzeye taşıyor. Kawara’nın kullanıcılarına hergün, kavramsal sanat akımının öncülerinden On Kawara’nın etkisiyle, ‘Bugün ne başardın?’ sorusunu soruyor.
Popüler sosyal network siteleri, Facebook, MySpace ve LinkedIn, statü güncellemeyle mikroblog özelliğine sahip.
Cisco Systems ve Whole Foods Market ürün ve servis bilgisi vermek için twitter kullanıyor.
Los Angeles İtfaiye ekibi twitter teknolojisini Ekim 2007’de California yangınları sırasında kullanmış.
NASA keşif haberlerini twitter mikroblogu olarak bildiriyor. Phoenix Mars Lander, Space Shuttle Mission ve International Space Station, tweet’ler aracılığıyla yeniliklerini duyuruyor.BBC haber başlıklarını Twitter aracılığıyla izleyicilerine ulaştırıyor.
2008’de Barack Obama, seçim kampanyasında reklam platformu olarak Twitter’ı da kullanıldı.
Texas Üniversitesi San Antonio Mühendislik Fakültesi, öğrencilerine bilgi ulaştırmak için Twitter kullanıyor.
İlk mikroblog tumblelogs olarak bilinir. Asıl gelişme ise, 2006 ve 2007 yıllarında mikroblog Tumblr ve Twitter servisleri ile oldu. Mayıs 2007 senesinde ise,adet uluslararası microblog sitesi vardır. En yaygın olarak kullanılanları ise Twitter, Tumblr, Cif2.net, Plurk, Jaiku, identi.ca ve sipesifik'dir. Servislerin ve yazılımın farklılık arz etmesinin yanında bu servisler sürekli devinim halindedir. Plurk servisinde zaman çizgisi görünümü videolarla ve fotograf paylaşımı ile entegre halde sunulmaktadır. Flipter servisi ise insanların makale paylaşabileceği ve izleyicilerin görüşlerini alabileceği bir servis olarak çalışmaktadır.
Emote.in izlenimlerin paylaşıldığı bir konsept üzerine oturur ve zaman çizelgesini içinde taşır.[kaynak belirtilmeli] PingGadget ise mekan tabanlı bir mikroblog sitesidir. Pownce, Digg tarafından geliştirişmiş ve kurucusu Kevin Rose ve arkadaşlarıdır. Microblog mantığına dosya paylaşımı nı eklemiştir. Ve etkinlik davetleri de yapılan bir yapsısı vardır.[kaynak belirtilmeli] Pownce, SixApart bünyesine Aralık 2008 dahil olmuştur. sipesifik Ertuğrul Fındık tarafından kurulan ve fakat moderasyon içermeyen yapısı ile daha çok anonsların yapıldığı, gündemdekilerin ve gündemde konuların olduğu bir paylaşım, tartışma platformudur.
Diğer lider sosyal ağlar Facebook, MySpace, LinkedIn, Diaspora*, JudgIt, Yahoo Pulse, Google Buzz, Google+ ve XING, kendi içinde mikrobloging yapısını taşımaktadırlar. Bunları daha çok "durum güncellemeleri" olarak tanımlamak doğru olacaktır.
Lifestream ve Profilactic gibi servisler mikroblogları ve birçok sosyal networkü tek bir list halinde ile birleştirme özelliğine sahiptirler. Ping.fm ise mikroblog girdilerinizi bir çok sosyal networke gönderme özelliğine sahiptir.Bloglarla kıyasladığımızda; en temel farkı anlık kısa içeriklerle içerik paylaşılmasını sağlamak. Şüphesiz en popüler mikro blog servisi olan Twitter’da girilen her tweet 140 karakterle sınırlıdır. Daha çok insanların anlık olarak ne yaptıklarını paylaşmalarını sağlayan mikro bloglar, firmalar tarafından da bilgi ve haber paylaşımı amaçlı kullanılıyor.
Dünyanın herhangi bir yerinde olan bir gelişmeyi en hızlı duyuran platformlar <strong>Mikro Bloglardır. Sınırlı karakterdeki içerikle güncellenmeleri ve en çok mobilde kullanılmaları içeriğin hızlı bir şekilde yayılmasına olanak sağlıyor.
Mikro Blog yayıncıları, 'şimdi ne yapıyorum','şuanda ne gördüm' gibi anlık ve günlük hayatta o an içinde yayıncıyı etkileyen ve gün sonunda pek anlam taşımayabilecek içerikler yayınlayabildiği gibi, geleneksel blog yayıncılığında olduğu gibi tematik konuları da yayınlayabilirler.
Yaygın kullanılan mikro bloglara; Twitter, Tumblr, Facebook, MySpace, LinkedIn, Google+ gösterilebilir.
Kurumunuzun mikro blog yönetimini kendiniz yapabileceğiniz gibi web tasarımı yapan profesyonel reklam ajanslarına bırakarak daha fazla geridönüş alabilirsiniz.
Twitter Tumblr
Mikroblog Servisleri
Facebook MySpace
LinkedIn Google+
Mikro Blog Servisler
Bir blog yayın biçimi olarak sınıflandırılabilir. Bir microblog, geleneksel blog'dan içeriğinin ve dosya büyüklüğünün küçüklüğü bakımından farklılık arz eder. Mikro bloglar kullanıcılara kısa cümleler, anlık fotoğraflar veya video linkleri gibi küçük içerik parçalarını paylaşmak için ortam sağlar.
Tumblr: Girdilerinize yazı, fotoğraf, alıntı, link, sohbet, ses ve video ekleyebildiğiniz mini blog sitesidir. Blogger’a göre daha basit, Twitter'a göre daha uzun yazabildiğiniz arada bir sitedir.
Threewords:Hadi ben üç kelime ile anlat” diye saçma bir cümle duymuştum eskiden. Sanırım o cümleyi biri daha duymuş ve bu siteyi kurmuş. Eğlenmek için iyi bir site. Arkadaşlarınız sizi 3 kelime ile tanımlıyor siz de arkadaşlarınızı 3 kelime ile tanımlıyorsunuz ama merak etmeyin tamamen anonim olarak da yazabiliyorsunuz.
Kaynak:
http://tr.wikipedia.org/wiki/Mikroblog
http://www.datassist.com.tr/yenilikler/pazarlama-stratejilerine-keskin-bir-silah-mikroblog.html
http://iletisimteorilerii.blogspot.com/2013/05/mikro-blog-servisler-fotograf-paylasm.html
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder