Google Adwords, dünyanın en büyük arama motoru olan Google’da doğal arama sonuçlarında geride kalan web sitelerini açık arttırmalı Tıklama Başına Maliyet (TBM) sistemiyle işletmenizin sağladığı hizmet veya ürünlerle alakalı olarak aranan kelimelerde sitenizin Google aramalarında üst sıralarda çıkmasını sağlayan ücretli bir araçtır.
Google Adwords’ün en büyük özelliği bütçeniz ne olursa olsun Google’da reklam vermenin en hızlı ve basit yolu olmasıdır.
Peki bu araç nasıl çalışıyor?
Anahtar kelime hedefli Google reklamı vermek için öncelikle reklam vermek istediğiniz anahtar kelimeleri seçer daha sonra bu anahtar kelimelere her tıklama için vermek istediğiniz en yüksek tutarı belirlersiniz. Google reklamlarınızı görüntülemek için sizden herhangi bir ücret talep etmez. Kullanıcı reklamınızı görüp tıkladığında ücretlendirilirsiniz. Tabi ki reklamınızın üst sıralarda yer almasının tek koşulu verdiğiniz TBM’ler değildir.
Google Adwords reklamveren ve kullanıcı deneyimlerini korumak adına anahtar kelimelere 1 ile 10 arasında bir Kalite Puanı atar. Bir kullanıcı Google’da arama yaptığında bu anahtar kelimeye reklam veren sizin ve rakiplerinizin TBM’leri ve Kalite Puanları çarpılarak bir açık arttırmaya sokulur.
Bu açık arttırma sonucunda bu anahtar kelime için sıralamanız belirlenir. Google’ın algoritmasına göre yapılan her aramada tüm reklamverenler aynı açık arttırmaya girerler. Yani sıralamanız her aramada Kalite Puanınıza bağlı olarak değişir. Kalite Puanını belirleyen faktörler ise Tıklama Oranı (TO), Açılış sayfanızın kalitesi (Şeffaflık, alakalı içerik,kolay gezinebilinirlik), Anahtar kelimenizin reklamla olan alaka düzeyidir.
Anahtar kelimeler değişti
Haziran ayı sonu itibariyle tam eşleme ve sıralı eşlemeye bir takım yenilikler getirilmiştir. Google’ın bu değişiklileri yapmasının en önemli nedeni tıklamaların ortalama olarak yüzde 3 olarak artacağı beklentisidir.
Bu yeniliklerin en önemlisi yazım yanlışları için getirilen yeniliklerdir. Tam eşleme olarak eşleştirilen bir anahtar kelime yanlış yazıldığında reklam gösterilmiyordu. Bu da potansiyel müşterinin reklama tıklamasını engelliyordu. Ancak yeni gelen özellik ile bu durum ortadan kalkıyor.
Bu durumun anlaşılması için örnek vermek gerekirse, ‘’takı satışı’’ anahtar kelimesi tam eşleme ise arama çubuğuna ‘’tak satışı’’ yazıldığında reklam gösterilmiyordu. Ancak artık gösterilecek ve potansiyel müşterilerin kaçırılması önlenecek.
Google’ın bu yeniliği getirmesinin en önemli nedeni ise yaptığı analizlere göre aramaların yüzde 7’si yanlış yazımlardan kaynaklanıyor. Bu da gerçekten önemli bir rakam. Özellikle düşük bütçeli hesaplar için tam eşleme kullanıldığında önemli bir rakam haline geliyor. Bu yenilik ile düşük bütçeli hesapların daha fazla dönüşüm elde etme olasılığı artacak gibi duruyor.
Çoğul kelimeler de eklenebilecek
Bir diğer önemli yenilik ise tam eşlemede tekil/çoğul formlardır. Tam eşlemeli olarak eşleştirilen bir kelimenin önceden çoğulu gösterilmiyordu. Ancak yeni değişiklik ile tam eşleştirilmiş tekil bir anahtar kelimenin çoğul hali aranırsa reklam yine gösterilecek.
Örneğin; anahtar kelimemiz ‘’tablet’’ ise aramada ‘’tabletler’’ yazılsa da reklam kullanıcıya gösterilecek. Bu yenilikte dönüşümleri arttırmak açısından önemlidir.
kaynak:http://shiftdelete.net/google-adwords-nedir-nasil-kullanilmali-2_38961-s2.html
0 yorum:
Yorum Gönder